• Pedagogisk leder

13/02/2024

Pedagogisk leder- Fast stilling
    Arbeidsgiver
    Sem barnehage SA er en veldrevet privat barnehage som ligger sentralt til i naturskjønne omgivelser på Sem i Asker like ved Semsvannet med marka rett utenfor døren.
    Barnehagen har et faglig sterkt og kvalitetsbevisst personell, fordelt på stor- og småbarnsavdeling med til sammen 49 plasser, og 15 ansatte.

Vi er en naturbarnehage med satsing på natur og uteliv med eget lavvoområde utenfor gjæret.
    Vi har stort fokus på sosial kompetanse og matglede gjennom medvirkning i mat og måltid aktiviteter.

Uteplassen er stor og kupert, og ligger skjermet til for trafikk med lekeapparater og grillhytte. Vi har god plass for fysisk aktivitet og allsidig lek, både for de små og store barna. I tillegg har vi direkte tilgang på friområder i nærmiljøet.

Vi er nå på utkikk etter en ny pedagog i vår populære barnehage på Sem i Asker.
    Vi søker etter en ny medarbeider som har et stort engasjement for barn, og som ønsker å være med å videreutvikle barnehagen videre etter dagens forventninger og normer. Vi har et engasjert personale, hvor aktiv deltakelse og samarbeid vektlegges i arbeidsmiljøet. Hos oss skal barna oppleve en hverdag preget av glede og mestring i lek og samspill av god kvalitet. Vi søker en god rollemodell som trives med å delta aktivt i samspill med barn, brenner for å være gode veiledere i lek og i læringssituasjoner, og som liker å utføre daglige rutiner. Du gleder deg til å gå på jobb og til å gi barn og kollegaer verdifulle dager. Du er en som ønsker å sette spor og vil gi barna «Den gode barndom».

Det er viktig at du har evner til å lede og engasjere deg selv og andre, at du kan skape struktur, jobbe systematisk og er god på å organisere.

Ønsker du å søke stillingen, må du:
    • Du har helst erfaring fra lignende stillinger.
    • Ønske å jobbe i tråd med barnehagens satsingsområder, verdier og visjon
    • Være glødende, skapende og tilstedeværende, trives med uteaktiviteter og friluftsliv
    • Kunne jobbe mot å nå barnehagens mål og jobbe strukturert med barnehagens satsning
    • Evne å være i utvikling og være opptatt av kontinuerlig forbedring
    • Være solidarisk i forhold til felles beslutninger
    • Brenne for barnehagefaget og jobbe målrettet og strukturert med faglig ledelse og motivasjon.
    • Evne til å jobbe selvstendig, samt i team
    • Personlig egnethet vektlegges.
    Dine ansvarsområder:
    • Holde deg faglig oppdatert og dele faglig kunnskap med kollegaer.
    • Bidra til et godt og trygt lærings- og arbeidsmiljø for barn og voksne.
    • Planlegge, gjennomføre, dokumentere og evaluere det pedagogiske arbeidet på avdelingen
    • Medansvar for den helhetlige omsorgen for det enkelte barnet
    • Medansvar for utviklingen av det sosiale miljøet og læringsmiljøet i barnegruppen
    • Opparbeide og ivareta foreldresamarbeidet
    • medansvar for veiledning av det øvrige personale
    • Medansvar for at personalet arbeider mot felles målsettinger
    • Medansvar for barnehagens samarbeid med andre tjenester

Formelle kvalifikasjonskrav:

3 årig utdanning som barnehagelærer
    Annen treårig pedagogisk utdanning på høgskolenivå med videreutdanning i barnehage- og småbarns pedagogikk
    Det vil bli stilt krav om godkjent politiattest for de som tilsettes, ikke eldre enn 3 mnd. ved tiltredelsen
    Utenlandske søkere må ha Bergenstest og godkjent utdanning fra Utdanningsdirektoratet i tillegg til NOKUT.
    • Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig er et kriterium.
    • Ha gode ferdigheter med data/IKT

Vi tilbyr:
    • Stilling i en barnehage med fokus på barnets beste med stedlig styrer
    • 5 planleggingsdager i året
    • Engasjerte medarbeidere som gir det lille ekstra
    • Et utviklende og godt fagmiljø
    • En organisasjon som satser på kompetanseheving av alle ansatte
    • Gode muligheter for å påvirke arbeidet innen områder du brenner for.
    • PBL tariff med eget lønnstrinn for pedagogisk leder.
    • Stengt jul- og påskeuke, og tre uker i juli.

Søknad sendes til: dagligledersembarnehage@gmail.com
    Spørsmål om stillingen kan rettes til styrer, Johanne Haug