• 11/01/2023

Lavvoen benyttes primært av barna på Nøtteliten, men Huskestua går ofte turer dit. Lavvoen brukes fra uke 34-25 (med unntak av uke 40 og 8). Lavvo-ukene er veiledende, ved behov tar vi med barn fra de andre gruppene dersom barna ønsker å være med.

Er det noe dere lurer på ring eller send en mail til:

Epost: pedagogiskledernotteliten@gmail.com

Lavvorutiner:

1. Gruppene rullerer på å være ute, en uke ute og 2 uker inne

2. Gruppene går fra barnehagen kl.9.30 og kommer tilbake til kl.15.00

3. Skal dere levere barna etter kl. 9.30 må dere komme i lavvoen, dette gjelder også henting før kl. 15.00

4. Barna kan ikke velge å være i bhg når de har lavvouke, for eksempel v forkjølelse el.

5. Informasjon om lavvouken legges ut på Kidplan

6. Vi har egen lavvotelefon med følgende tlfnr 464 24 712.

7. Vi ordner med lunsj hver dag minus onsdag da det er turdag og dere tar med lunsjmat og drikke.

8. Sekken må være ferdig pakket.

9. Ettermiddagsmaten spises i lavvoen ca kl 14.15.

Barna trenger:

- God sekk med brystrem og merk sekken utenpå med barnets navn

- Alle barn må ha strikk til å trekke under skoene på dresser og regntøy

- Gode og varme sko

- Ekstra klesskift i sekken etter årstiden

- Merke klærne med barnets navn

- Pakke klær i gjennomsiktige plastposer (slik det ikke blir vått ved regn)

- Lue som dekker ørene

- Ullundertøy

Barn kan være våte på ben og armer når dere henter barnet deres. Vi mener det er viktig at barn er mye ute og bedriver fysisk aktivitet for å utvikle hele seg og oppleve en mestringsfølelse. En naturlig konsekvens av dette er at de kan bli våte, og at vi ansatte noen ganger opplever å ikke kunne gjøre noe med dette helt umiddelbart. Premissene for å tilfredsstille barns behov på dette området er å benytte ulltøy som beholder isolasjonsevnen selv om det blir gjennomvåt. Hva som er sjelden.

Aktiviteter ute:

Natur og uteliv er barnehagens driftsform. I tillegg har vi sosial kompetanse og mat som våre satsningsområder. Vi jobber ut ifra dette både i lavvo og på avdelingen. Vi har valgt noen hovedtemaer som vi vil jobbe med gjennom hele året. Ellers går dagene ute i lavvoen til daglige gjøremål som fyring, hogge ved, lage mat og lignende